مقاله ای در مورد مخلوط های گازی داخلی
نوشته شده توسط : رضا

مخلوط های گازی سری G یا گاز کالیبراسیون G که در دستگاه های تست سیستم های گرمایشی مورد استفاده قرار می گیرد از مخلوط هیدروکربن ها با هم  و هم چنین مخلوط هیدروکربن ها با گاز هیدروژن و گاز نیتروژن تشکیل شده است

جهت اشنایی با مخلوط های گازی سری G روی لینک زیر کلیک نمایید:

مخلوط های گازی سری G

 

 

 

خواص خاموش کنندگی و عایقی گاز سولفور هگزا فلوراید به دانسیته آن بستگی دارد و به همین جهت از دانسیته سنج در کنترل مقدار گاز در کلید استفاده می شود. دانسیته مناسب جهت استفاده در تجهیزات فشار قوی در محدوده 25 کیلوگرم بر متر مکعب تا 70 کیلوگرم بر متر مکعب است.
گازهای رفریجرنت برای استفاده در کولره ا، چیلرها ، اچ وک ها ، یخچال ها ، اسپری ها ، در فرآیند تولید فوم و در شستشوهای صنعتی کاربرد دارند.
2- بازرسی شیر سیلندر یا کپسول گاز : شیر سیلندرها از نظر وجود شیر فلکه و سلامت آن و همچنین میزان خوردگی رزوه های شیر و متناسب بودن نوع شیر و نوع گاز محتوی سیلندر مورد بررسی قرار می گیرد.
3- بررسی چشمی  داخل سیلندر یا کپسول گاز از نظر خوردگی و زنگ زدگی : در صورتی که میزان زنگ زدگی بالا باشد سیلندر می بایست وارد مرحله ی زنگ زدائی شود که در این مرحله به کمک میله های فولادی مخصوص و توسط یک سیستم مکانیکی زنگ زدائی انجام می شود.
برخی از مخلوط های گازی بدلیل اجزاء تشکیل دهنده ی آنها، چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی و همچنین حساسیت بالای مصرف کنندگان، بدلیل عدم امکان تهیه در داخل ایران جزء مخلوط های گازی وارداتی به شمار می روند .
‎ Mix Gas: 5%LEL (2.5% CH4) Methanen in Z-Air Balance ‎
به اطلاع می رساند شرکت فاران صنعت نماینده ی انحصاری کمپانی بیریستول در ایران است و قادر به تامین مخلوط های گازی ( گاز کالیبراسیون  ) مورد نیاز شما مشتریان عزیز با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و در کمترین زمان ممکن می باشد.
گاز نیتروس اکساید در دمای اتاق بی اثر است و واکنش پذیری کمی دارد اما افزایش دما سبب افزایش واکنش پذیری آن می گردد.
بر این اساس سیلندر مخلوط گازی هیدروژن در نیتروژن دارای بدنه ی طوسی روشن و گلوئی مشکلی ( نماد گاز نیتروژن ) و قرمز ( نماد گاز هیدروژن ) می باشد.
گاز نیتروس اکساید یا گاز خنده که در گذشته به هوای صانعی معروف بود در سال 1774 توسط جوزف پریستلی با پاشیدن نیتریک اسید بر روی براده های آهن تهیه شد .
گاز نیتروژن عنصر اصلی اسیدهای آمینه و اسیدهای هسته ای است لذا ماده ای  حیاتی برای ادامه زندگی به شمار می آید.
گاز سولفید هیدروژن همچنین به گاز فاضلاب ، گاز مرداب و گاز ترش نیز معروف است.
بیشترین حجم گاز آرگونی که در اتمسفر زمین موجود است را گاز آرگون 40 تشکیل می دهد که حاصل واپاشی پتاسیم 40 در جو بر اثر پرتوهای کیهانی تولید شده است.
در سال 1844 هوراس ولز با توجه به اینکه قرارگرفتن در معرض گاز نیتروس اکساید منجر به کاهش توانائی های سمعی و بصری و مهارت های حرکتی فرد در کوتاه مدت می شود به اثر ضد درد بودن گاز نیتروس اکساید در عمل های جراحی و پزشکی پی برد.
گاز آمونیاک ، یک ترکیب شیمیائی است که از سه اتم هیدروژن و یک اتم نیتروژن تشکیل شده است . این ترکیب دارای وزن اتمی  17.031 gr/mol است.
گاز نرمال بوتان یا گاز بوتان طبیعی با فرمول مولکولی  C4H10 چهارمین عضو خانواده آلکان ها به شمار می آید که در آن هر چهار کربن بصورت خطی و زنجیر وار به هم وصل می باشند.
مخلوط گازی P10 یا میکس P10 که در دستگاه های X-Ray  مورد استفاده قرار می گیرد از ترکیب 10% گاز متان و 90% گاز آرگون تشکیل شده است .
در صورتی که گاز مورد استفاده گازی خورنده باشد می بایست رگولاتور استینلس استیل بکار گرفته شود. برای گاز های غیر خورنده فارغ از آتش زا و  بی اثر بودن گاز رگولاتور برنجی و یا برنجی با روکش کروم مناسب می باشد.
گاز اکسیژن عنصر مهم هوا است و از طریق عمل فتوسنتز گیاهان تولید شده و برای تنفس حیوانات لازم است.
جرم مولکولی پنتان  72.15gr/mol  است.
تیم فنی شرکت فاران صنعت مخلوط گازی fuel gas یا میکس فیول درخواستی مشتریان را با استفاده از روش گراویمتری ( وزنی ) و به کمک گازهای خلوص بالا ( گاز هیدروژن وارداتی  گرید 6 و گاز هلیوم وارداتی گرید 6 ) تهیه می نماید .
گاز کربن مونوکسید گازی بی رنگ و بی بو ولی قابل اشتعال و سمی است به همین دلیل است که به قاتل نامرئی معروف است.
گاز پروپان سومین عضو از خانواده ی آلکان هاست که از سه کربن تشکیل شده است و دارای فرمول شیمیائی C3H8 است .
جرم مولکولی گاز نرمال بوتان  58.12gr/mol  است.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: